folder

Kantoorverhuizing


Bij een kantoorverhuizing dient U er rekening mee te houden dat er een aantal belangrijke zaken geregeld moeten worden.

Hieronder ziet U een aantal zaken die in de voorbereiding van een goedlopende verhuizing van groot belang kunnen zijn, om Uw verhuizing zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, zodat U en Uw werknemers weer snel op de nieuwe werkplek aan de slag kunnen.

Cito totaalservice wil en kan U bij deze voorbereiding behulpzaam zijn zodat U zich bezig kan houden met Uw eigen werkzaamheden.

1. Verhuiscoördinatie
  Wie regelt wat?
  Wie is het centrale aanspreekpunt?
  Vroegtijdig het verhuisbedrijf betrekken voor het geven van adviezen en aanwijzingen (ook op het gebied van facilitaire zaken)
   
2. Begrotingen
  Met welke factoren dien ik rekening te houden?
   
3. Verhuisbericht
  Welke gegevens moet mijn verhuisbericht bevatten?
  Aan wie zend ik een verhuisbericht?
   
4. (Ver)bouw
  De samenwerking met het bouwteam, wanneer wordt wat gedaan? Te denken valt aan elektra, vloerbedekking, brandpreventie, energiebesparing etc.
   
5. Fietsenstalling
  Praktische wetenswaardigheden over een fietsenstalling.
   
6. Informatie intern
  Hoe licht ik mijn eigen medewerkers in?
   
7. Sociale gevolgen
  Het overbodig worden van bepaalde functies, andere groepssamenstellingen etc.
   
8. Verzekeringen
  Dekt de bestaande verzekering het verhuisrisico?
   
9. Telecommunicatie
  Technische aspecten en bedieningscomfort, omvang van de installatie, planning en toebedeling van faciliteiten, telefoon en computers, kabelnet etc.
   
10. Parkeren
  De verschillende indelingsmogelijkheden met voor- en nadelen.
   
11. Inkoop in verband met de verhuizing.
   
12. Meubels
  Inventarisatie, onderhandelen, indelen van de kamers etc.
   
13. Huisstijl
  Zijn de teksten op het briefpapier en/of op de enveloppen nog juist?
  Het wijzigen van drukmodellen.
   
14. Bewegwijzering
  Hoe vinden bezoekers moeiteloos ons gebouw?
  Welk beletteringsysteem kies ik?
   
15. Kantinefaciliteiten
   
16. Procedurewijzigingen
  Wat voldeed niet goed, wat moet beter, wat hoeft niet meer?
   
17. Rampenplan
  Brandveiligheid, brandblussers, veiligheidsvoorzieningen.
   
18. Schoonmaak
  Planning rond de verhuisperiode, materialen etc.
   
19. Stoffering
  Vloerbedekking, raamstoffering en zonwering.
   
20. Veiligheid rond de verhuizing.
   
21. Informatie extern
  Naast het verhuisbericht misschien een advertentie?
   
22. Fotokopieertoestellen en drukpersen
  Hoe moet ik vloeistoffen en poeders verwijderen?
  Planning van de papiervoorraad.
  Contracten nakijken van leveranciers.
   
23. Opruimen, afvalverwerking en archivering
  Schiften en verzamelen, oud papier, afvalverwerking, ruimtebesparend en veilig archiveren etc.
   
24. Fotoreportage
  Een logboek van de verhuisoperatie.
   
25. Politie
  De verhuizing op tijd aankondigen bij de politie ivm evt. wegafzettingen.
   
26. Veiling
  Wat te doen met overtollige inventaris?
   
27. Postbedrijf
  Postbussen, antwoordnummer, brievenbus etc.
   
28. De oude buren
  Laat de buren weten wanneer uw kantoor verhuist.
   
29. De nieuwe buren
  Laat de buren weten wanneer uw kantoor verhuist.
   
30. Hygiëne
  Toiletpapier, afval, zeep, handen drogen etc ( is er voldoende op oude en nieuwe locatie)
   
31. Inpakken
  Het gebruik van dozen, tape etc.
  Coderen
  Hoe en wat inpakken
  Vloerbelasting
  Verhuisklaar maken van computers en meubilair
  Chemicaliën en gevaarlijke stoffen
  Transportmiddelen
  Extra aandachtspunten m.b.t. o.a.: computer-, medische-, laboratoria- & productieapparatuur, kluizen & waardetransporten.
   
32. Gebruiksaanwijzing nieuw pand
  Te denken valt aan de werking van de nieuwe telefooncentrale, wie heeft welke sleutels voor welke deuren etc.
   
33. Sleutels
  Orde in de sleutelchaos ( sleutelplan)